Daugavpils pilsētas un novadu profesionālās izglītības iestāžu ekonomikas olimpiādes rezultāti

2016.g. 14.aprīlī 24 labākie skolēni no dažādām mācību iestādēm piedalījās PIKC „Daugavpils tehikuma” organizētajā Ekonomikas olimpiādē. Olimpiādē piedalījās viesi no Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskolas un Malnavas koledžas.

1    2    3

 

 

 

 

Par olimpiādes galvenajiem mērķiem tika izvirzīts:

1. padziļināt un paplašināt ekonomikas stundās un ārpusstundu darbā iegūtās izglītojamo zināšanas un prasmes;

2. rosināt izglītojamos aktīvai izziņas darbībai, veicināt ekonomisko procesu norises izpratni;

3. radīt iespēju izglītojamajiem pārbaudīt savas zināšanas un prasmes.

Olimpiādes dalībniekiem ierobežotā laikā bija jāizpilda piedāvātie uzdevumi. Darbi tika šifrēti, tos vērtēja žūrija. Šogad olimpiādē bija īpaša, jo olimpiādes organizatoru vidē rodas ideja ne tikai pārbaudīt skolēnu zināšanas ekonomikā un finansēs, bet jaunatnes vidū popularizēt arī ar finansēm saistītās specialitātes, kas šobrīd ir ļoti pieprasītas pasaules darba tirgū: ekonomists, finanšu analītiķis, grāmatvedis, finanšu konsultants, bankas speciālists. Cenšoties neatpalikt no šodienas esošajam realijām un būt ekonomisko procesu vidū, audzēkņiem bija piedāvāti uzdevumi, kuri maksimāli pietuvināti reālajai dzīvei un atspoguļo pašlaik notiekošo valstī. Lielāko daļu uzdevumu izstrādāja PIKC „Daugavpils tehnikums” mācībspēki.

4    5    6

 

 

 

 

Tā kā olimpiāde notika aprīlī, audzēkņiem nācās domāt par skolas kursā vēl neapgūtām tēmām - finanšu plānošanu un uzņēmuma attīstības modelēšanu, kā arī par uzdevumiem, kas tika sastādīti, pamatojoties pēc jau apgūtās mācību programmas.

Šoreiz audzēkņiem bija piedavāti tikai uzdevumi, kas aptver mikroekonomikas pamatjautājumus, t.i., ekonomiskās izvēles problēmas atsevišķa saimnieciskās darbības subjekta līmenī, patērētāja rīcības nosacījumus, pieprasījuma un piedāvājuma mijiedarbību, ražošanas un izmaksu teoriju, ražotāja darbību pilnīgas konkurences, monopolistiskās konkurences, oligopola un pilnīga monopola apstākļos, ražošanas faktoru tirgus īpatnības, tirgus un sabiedrisko (valsts) institūciju mijiedarbību.

Pēc neliela pārtraukuma audzēkņi turpināja darbu, analizējot izmaiņas grafikos, risinot uzdevumus par pieprasījumu un piedāvājumu, kā arī aprēķināja ražošanas izmaksas.

7    8    9

 

 

 

 

Vislielākās grūtības, tāpat kā arī pagājušajā gadā, audzēkņiem sagādāja olimpiādes 3. daļa, kas bija saistīta ar uzņēmuma darbības plānošanu. Dotajā uzdevumā bija iekļauti vairāki mainīgie nosacījumi, kas ietekmēja audzēkņa pārvaldīto „uzņēmuma” peļņu: studentiem bijā jāpieņem lēmums attiecībā uz uzņēmuma plānotiem ienākumiem un izdevumiem, ievērojot to, ka uzņēmuma ieņēmumu un izdevumu panti var vairākkārt mainīties gada garumā, līdzīgi kā biznesā. Tikai dažiem no viņiem izdevās atrast risinājumu, kuros mēnešos uzņēmēja ienākumi tomēr pārsniegs izdevumus un viņš varēs sasniegt ieplānoto ieņēmumu līmeni.

Apsveicam pirmās vietas ieguvēju - mūsu audzēkni Jekaterīnu Kairišu (TT-31)! Otro vietu ieguva TT-21 grupas audzēkne Svetlana Jevsejeva un trešo vietu ieguva arī TT-21 grupas audzēkne Viktorija Gorkovska. Kopumā šogad jau 11 audzēkņi no 24 dalībniekiem pārvarēja 50% robežu pēc olimpiādes rezultātu apkopojuma, kas liecina par to, ka erudīti tomēr ir mūsu sabiedrībā, un no skolotāju puses nepieciešams darīt visu iespējamo, lai atīstītu bērnu zināšanas un talantus arī turpmāk!

Sociālo zinību metodiskās komisijas vārdā gribam izteikt lielu pateicību mācību spēkiem no Staņislava Broka Daugavpils Mūzikas vidusskolas un Malnavas koledžas par atsaucību, ieinteresētību un ieguldīto darbu audzēkņu sagatavošanā. Paldies skolām par sadarbību!

Pasākuma laikā audzēkņi guva vērtīgu pieredzi, strādājot sadarbībā ar citām skolām. Ir prieks atzīmēt, ka ar Malnavas koledžas mācībspēkiem šī sadarbība jau norit pastāvīgā līmenī ne tikai sociālo zinību priekšmetu vidū, bet arī tehnisko. Šī olimpiāde motivēja audzēkņus papildināt savas zināšanas un arī turpmāk piedalīties dažādos pārbaudījumos.

Pasākumu organizēja un novadīja profesionālās izglītības skolotāji Natalja Panteviča un Dmitrijs Sirotko.

Pateicamies pedagogiem, kas skolo Latvijas lepnumus.

Nr.

Vārds

Uzvārds

Mācību iestāde

Grupa

(kurss)

Nopelnītie punkti

%

(no max. punktu skaitā)

Vieta

1

Jekaterīna

Kairiša

PIKC „Daugavpils tehnikums”

TT-31

190

82,60

1.

2

Svetlana

Jevsejeva

PIKC „Daugavpils tehnikums”

TT-21

175

76,08

2.

3

Viktorija

Gorkovska

PIKC „Daugavpils tehnikums”

TT-21

168,5

73,26

3.

4

Gunārs

Umbraško

PIKC „Daugavpils tehnikums”

KV-31

156

67,82

4.

5

Marina

Livicka

PIKC „Daugavpils tehnikums”

KV-31

155,5

67,60

5.

6

Diana

Sidorova

PIKC „Daugavpils tehnikums”

KS-31

139,5

60,65

6.

7

Yelizaveta

Lashkarova

PIKC „Daugavpils tehnikums”

KS-31

133

57,82

7.

8

Anna

Filoņenko

PIKC „Daugavpils tehnikums”

TT-21

132,5

57,60

8.

9

Elīna

Bogdanova

PIKC „Daugavpils tehnikums”

KV-31

129,5

56,30

9.

10

Arvalds

Strods

Malnavas koledža

2.kurss

127,5

55,43

10.

11

Binduks

Artūrs

PIKC „Daugavpils tehnikums”

V-21

118

51,30

11.

12

Dmitrijs

Malāns

PIKC „Daugavpils tehnikums”

KV-21

115

50,00

12.

13

Ēvalds

Prusaks

PIKC „Daugavpils tehnikums”

V-21

111

48,26

13.

14

Janušs

Barila

PIKC „Daugavpils tehnikums”

L-21

110,5

48,04

14.

15

Vitālijs

Andrejevs

PIKC „Daugavpils tehnikums”

L-21

107

46,52

15.

16

Dana

Dobrovoļska

Malnavas koledža

3.kurss

107

46,52

15.

17

Ainis

Rubens

BDMV

3.kurss

103

44,78

16.

18

Edvīns

Kižlo

PIKC „Daugavpils tehnikums”

V-31

99,5

43,26

17.

19

Eduards

Sokolovs

PIKC „Daugavpils tehnikums”

SC-31

81,5

35,43

18.

20

Leons

Mikulans

PIKC „Daugavpils tehnikums”

SC-31

82

36,65

19.

21

Mihails

Zaharevskis

PIKC „Daugavpils tehnikums”

L-31

72

31,30

20.

22

Gunārs

Vilmanis

PIKC „Daugavpils tehnikums”

AM-31

57

24,78

21.

23

Andris

Bogdanovičs

PIKC „Daugavpils tehnikums”

AM-31

52,5

22,82

22.

24

Edgars

Mankevičs

PIKC „Daugavpils tehnikums”

L-31

44,5

19,34

23.

Поиск...