- Detaļas
- Izveidots Pirmdiena, 16 Mai 2022 15:46
- Skatīts: 53
Topošie frizieri iepazīst Latvijas kultūras kanona vērtības
10.05.2022. PIKC "Daugavpils tehnikums" audzēkņi programmas „Latvijas skolas soma" ietvaros devās braucienā uz Rīgu. Izglītības programmas "Frizieru pakalpojumi" topošo speciālistu galvenais brauciena mērķis – Latvijas Nacionālā bibliotēka, kur izglītojamie bezmaksas nodarbībā iepazina Latvijas kultūras kanona vērtības. Izglītojamie, iedvesmojoties no gūtās informācijas par Latvijas kultūras kanonu, pēc nodarbības turpināja iepazīt ar kultūras kanonu saistītās vietas Rīgas vecpilsētā, tādas kā filmas "Ceplis" (1972) uzņemšanas vietu un filmā "Ābols upē" (1974) skatīto Vecrīgas panorāmu. Dodoties pāri Daugavai pa Akmens tiltu, Strēlnieku laukumā ekskursanti atsauca atmiņā kinofilmas "Vai viegli būt jaunam?" (1986) sižetu un 80. gadu jauniešu problēmas. Sajūsmu radīja viduslaiku arhitektūra – Melngalvju nams. Vecrīgas ielās jauniešiem bija iespēja klātienē apskatīt arī Latvijas Kultūras kanonā iekļautās arhitektūras vērtības.
- Detaļas
- Izveidots Ceturtdiena, 12 Mai 2022 11:26
- Skatīts: 283
Projekta "Jauna pieredze maina dzīves" darba vērošana Portugālē
No 01.05.2022. līdz 06.05.2022. kopā ar direktora vietnieku praktiskās apmācības jomā Igoru Ivanovu piedalījos Daugavpils tehnikuma Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) profesionālās izglītības sektora projekta "Jauna pieredze maina dzīves" (Nr. 2020-1-LV01-KA116-077195) aktivitātēs Portugāles galvaspilsētā Lisabonā.
Projekta mobilitātes galvenais mērķis: izzināt izglītības programmas "Frizieru pakalpojumi" izglītojamo iespēju īstenot praksi Portugālē, nodrošinot praktikantiem profesijas apgūšanu un kompetenču pilnveidošanu skaistumkopšanas pakalpojumu jomā; izzināt jaunāko tehnoloģiju lietojuma iespējas IKT nozarē.
Darba vērošanas sākumā projekta partnerorganizācijas „Eiropas projektu attīstības centrs" (EPD – European Projects Development) koordinatore iepazīstināja ar tā darbību – tas atbilstoši projektu mērķiem organizē praksi mācību centros vai uzņēmumos un viens no tā galvenajiem mērķiem ir attīstīt prasmes un ļaut praktikantiem likt lietā visas mācību laikā iegūtās zināšanas. Šī organizācija arī organizē mācību prakses Daugavpils tehnikuma IKT nozares izglītojamajiem, iespējamā praktiskās apmācības vietas apmeklēja arī direktora vietnieks praktiskās apmācības jomā Igors Ivanovs, kur viņam bija iespēja iepazīties ar dažādu IKT tehnoloģiju izmantošanu gan mācību, gan praktiskas apmācības procesā.
- Detaļas
- Izveidots Ceturtdiena, 28 Aprīlis 2022 11:24
- Skatīts: 243
Erasmus+ praksē pirmo reizi piedalās pirmā kursa izglītojamais
No 2022.gada 27.marta līdz 2022.gada 23.aprīlim Erasmus+ programmas KA1 pamatdarbības profesionālās izglītības sektora projekta "Jauna pieredze maina dzīves" (Nr.2020-1-LV01-KA116-077195) ietvaros ārvalstu mācību praksē uz Vāciju, Šverīnu, devās trīs Daugavpils tehnikuma izglītojamie: Edgars Krjuks (FR-31), Nadežda Semjonova (FR-31) un Lukass Marcinkevičs (FR-11), viņus pavadīja angļu valodas skolotāja Jūlija Plečkena. Jāpiebilst, ka šī bija īpaša mobilitāte, jo pirmo reizi profesionālās izglītības sektora projekta mācību praksē piedalās pirmā kursa izglītojamais.
Izglītojamo mācību prakse noritēja vācu frizieru salonos Šverīnas pilsētā. Visas mācību prakses garumā izglītojamie pilnveidoja savas zināšanas un praktiskās iemaņas, sadarbojoties ar pieciem profesionāliem vācu frizieriem. Izglītojamos pārsteidza, ka meistari un klienti galvenokārt sazinājās tikai vācu valodā, jo tiem bija vājas angļu valodas zināšanas. Tomēr tas izglītojamajiem nebija šķērslis veiksmīgas komunikācijas nodibināšanai un klientu apkalpošanai salonā.
- Detaļas
- Izveidots Piektdiena, 22 Aprīlis 2022 11:18
- Skatīts: 273
Enerģētikas un elektrotehnikas nozares topošie speciālisti teorētiskās zināšanas realizē Erasmus+ praksē
No 2022.gada 28.marta līdz 2022.gada 15.aprīlim Erasmus+ programmas KA1 pamatdarbības profesionālās izglītības sektora projekta "Jauna pieredze maina dzīves" (Nr.2020-1-LV01-KA116-077195) ietvaros ārvalstu mācību praksē uz Vāciju, Škoidicu, devās 2 Daugavpils tehnikuma izglītojamie: Pāvels Goloveckis (EM-41) un Jurijs Vībe (EM-41).
Izglītojamo mācību praksi nodrošināja organizācija „VITALIS", praksi vadīja galvenais elektrotehniķis Arons. Prakses vadītājs mācību prakses laikā sniedza izglītojamajiem vērtīgus ieteikumus un palīdzēja dažādās situācijās, kad tas bija nepieciešams. Visas mācību prakses laikā izglītojamie pilnveidoja lodēšanas prasmes, uzzināja elektriskās plāksnes izgatavošanas tehnoloģijas, kā arī īstenoja praksē Daugavpils tehnikumā apgūtās teorētiskās zināšanas: izglītojamie kopā ar studentiem no Polijas pirmo reizi izmēģināja savus spēkus saules paneļu un vēja turbīnu montēšanā, tādā veidā nodrošinot elektroenerģijas padevi netālu esošajai strūklakai. Tāpat mācību prakses laikā, izglītojamajiem darbojoties ar laika relejiem, pogām un tālvadības palaišanas sistēmām, tika nostiprinātas jau iepriekš apgūtās gan teorētiskās, gan praktiskās zināšanas.
- Detaļas
- Izveidots Trešdiena, 20 Aprīlis 2022 14:23
- Skatīts: 65
Tehnoloģijas un mode savijas darba vērošanā Francijā
No 2022. gada 3. līdz 8. aprīlim Daugavpils tehnikuma darba grupa 4 pedagogu sastāvā piedalījās darba ēnošanas aktivitātē Erasmus+ programmas profesionālās izglītības sektora projekta "Profesionālās kvalifikācijas pilnveide – stabila profesionālā dzīve" (Nr. 2021-1-LV01-KA121-VET-000009189) ietvaros Francijas pilsētā Senbrijo (Saint-Brieuc). Pieredzes apmaiņas vizītē piedalījās profesionālo priekšmetu skolotāji Sandris Pārpucs, Gaļina Minčenko, Ņina Rudze un Kirils Ļebedevs. Projekta sadarbības partneris ir Senbrijo izglītības iestāde SAINT YVES – SACRÉ COEUR LA SALLE.
Projekta galvenais mērķis: izzināt Francijas profesionālās izglītības un apmācības koncepciju un nodrošināt dalībniekiem inovāciju apgūšanu un kompetenču pilnveidošanu profesionālās izglītības jomā. Projekta pamatuzdevums bija plaša spektra pieredzes apmaiņa par dažādām tēmām: profesionālo programmu un metodisko izstrādņu izzināšana, uzņēmumu sadarbības un kooperācijas principi ar profesionālajām izglītības iestādēm, jaunāko IKT tehnoloģiju ieviešana un izmantošana profesionālajā apmācībā un mācību procesā kopumā, kā arī dalībnieku svešvalodas zināšanu pilnveidošana, jaunu zināšanu un kompetenču iegūšana profesionālās izaugsmes veicināšanai.
- Detaļas
- Izveidots Trešdiena, 20 Aprīlis 2022 10:15
- Skatīts: 56
Sadarbība ar Igaunijas profesionālās izglītības centru "Ida-Virumaa kutsehariduskeskus"
No 03.04.2022. līdz 09.04.2022., pateicoties Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) skolu izglītības sektora projektam "Jaunākās tehnoloģijas un zaļā vide uzņēmējdarbības prasmju attīstīšanā" (Nr. 2021-1-LV01-KA121-SCH-000009173), apmeklēju Igaunijas profesionālās izglītības centru "Ida-Virumaa kutsehariduskeskus". Savukārt divi kolēģi – Artūrs Dauģerts un Jevģenijs Juhno – Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) profesionālās izglītības sektora projektā "Profesionālās kvalifikācijas pilnveide – stabila profesionālā dzīve" (Nr. 2021-1-LV01-KA121-VET-000009189) dziļāk iepazinās ar IT jomu.
Šajā mācību centrā mācās vairāk nekā 2500 audzēkņu, ap 3000 tālākizglītības izglītojamo igauņu un krievu valodā trīs lokācijas vietās: Jehvī, Narvā un Sillamē. Tas ir otrs lielākais mācību centrs Igaunijā. Tiek piedāvātas 77 kvalifikācijas 23 jomās. Profesionālās izglītības centrs piedāvā daudzpakāpju izglītību pakalpojumu, inženierzinātņu, ražošanas un būvniecības, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju, biznesa un ekonomikas, administrācijas un tiesību, kā arī mākslas un humanitāro zinātņu jomās. Tiek piedāvātas dažādas programmas – sākot no 6 mēnešiem līdz 4 gadiem.
- Detaļas
- Izveidots Ceturtdiena, 14 Aprīlis 2022 11:14
- Skatīts: 251
Izglītojamo mācību prakse Lisabonā (Portugālē)
2022.gada 6.februārī Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.1 (KA1) profesionālās izglītības sektora projekta "Jauna pieredze maina dzīves" (Nr. 2020-1-LV01-KA116-077195) ietvaros ārvalstu mācību praksē uz Portugāli, Lisabonu, devās 2 Daugavpils tehnikuma topošie programmēšanas tehniķi: Dmitrijs Kopilovs un Anastasija Komisarova (PR‑41). Mācību prakse ilga 2 mēnešus – no 6.februāra līdz 8.aprīlim.
Mūsu izglītojamie dzīvoja kopā ar citu valstu izglītojamiem, kas deva viņiem iespēju pilnveidot savas svešvalodu zināšanas, dziļāk iepazīties ar citu valstu vienaudžiem. Šajā laikā Dmitrijs un Anastasija apmeklēja arī kultūrvēsturiskos objektus. Lielu iespaidu atstāja Lisabonas zoodārzs, okeanārijs, modernas mākslas muzejs, Roca rags, iespaidoja arī Portugāles pilsētas, pilis un pludmales.
Tomēr galvenais prakses mērķis bija attīstīt un nostiprināt Eiropas līmeņa standartiem atbilstošas profesionālās kompetences. Izglītojamie pielietoja un pārbaudīja savas mācību laikā iegūtās prasmes un zināšanas izvēlētajā programmētāja profesijā. Prakse tika piedāvāta Setūbalas skolas bibliotēkā. Sākumā izglītojamie izveidoja vienotas reģistrācijas formas skolēnu vecākiem, kas bija nepieciešamas datoru saņemšanai. To viņi veica WordPress sistēmā. Ar uzdevumu Daugavpils tehnikuma izglītojamie veiksmīgi tika galā.
- Detaļas
- Izveidots Piektdiena, 01 Aprīlis 2022 12:21
- Skatīts: 50
DIGI READY izsludina uzaicinājumu iesniegt labās prakses piemērus digitālajai iekļaušanai PIA sektorā Covid-19 laikā
Lai nodrošinātu digitālo iekļaušanu un gatavību izglītības jomā, "DIGI-Ready" projekts izsludina uzaicinājumu iesniegt labās prakses piemērus, aicina organizācijas, izglītojamos ar īpašām vajadzībām un izglītotājus visā Eiropas Savienībā sniegt informāciju par saviem labākajiem mēģinājumiem radīt iekļaujošu digitālo izglītību Covid-19 krīzes ietvarā.
Lai cīnītos ar dažādām problēmsituācijām, ar ko krīzes periodā saskārās izglītības sektors, iesniegtie labās prakses piemēri tiks kategorizēti un analizēti, kā arī izmantoti, lai izveidotu DIGI Ready labās prakses piemēru katalogu. Šis katalogs būs lielisks izziņas avots izglītības iestādēm, lai izvērtētu esošos rīkus un metodes digitālās iekļaujošās izglītības kontekstā krīzes situācijās. Kartēšanas un analīzes fāzē katalogā tiks noteikti galvenie veiksmes faktori iekļaujošai digitālajai gatavībai.